تبلیغات در اینترنت
مسیر: تنگ- آرمار مشهدلی- آزنا- ساری درق- گرمی پنج شنبه 92.5.10

هیئت کوهنوردی شهرستان گرمی

طبق معمول اعلام زمان حرکت را اسماعیل عزیز زحمت کشیدند. 5/6 عصر همگی (محمد فیروزی، اسماعیل شهباززاده، حسین فیضی، جبراییل عیوضی، علی محمد خلفی) سر موعد در میدان شعرا حاضر بودیم. با یک تاکسی به طرف ابتدای مسیر حرکت یعنی پل اسلام آباد رفتیم. طی چند دقیقه آقایان سید محمد ابراهیمی و ولی علی نژاد به گروه پیوستند. حدود ساعت 7 حرکت خود را شروع کردیم.        از روستای تنگ گذشتیم. طبیعت تقریباّ بکر این مسیر در این فصل از سال، با رایحه گیاهان بومی مانند "یارپوز"، "کهلیگ اوتی" و خوردنیهایی…

چارت مدیریتی هیئت کوهنوردی شهرستان گرمی
مسیر: تنگ- آرمار مشهدلی- آزنا- ساری درق- گرمی پنج شنبه 92.5.10
نظرات ()

از روستای تنگ گذشتیم. طبیعت تقریباّ بکر این مسیر در این فصل از سال، با رایحه گیاهان بومی مانند "یارپوز"، "کهلیگ اوتی" و خوردنیهایی مانند "بؤرتیکان" و "بولاغ اوتی" هر دوستدار طبیعت را مجذوب خود می کند. طبیعی است که بدون توجه به این زیباییها و اظهار نظر در مورد آن نمی توانستیم بگذریم.

تقریباّ موقع افطار به روستای "آرمار مشهدلی" رسیدیم. برای افطار نمودن کنار چشمه نزدیک روستا اطراق نمودیم. بعد از نیم ساعتی توقف و صرف افطاری مختصر، به طرف چشمه بالای روستا به راه خود ادامه دادیم. در کنار این چشمه شام مفصلی خوردیم. بعد از استراحت کوتاهی ظروف آب خود را از آب خنک این چشمه ییلاقی پر کرده به سمت "یئددی قارداش" از ارتفاعات آزنا حرکت کردیم.

بین ارتفاعات یئددی قارداش جای نسبتاّ هموار و با صفایی وجود دارد. برا نمازمان کمی دیر شده بود. در این مکان وضو گرفته نمازمان را خواندیم. به قول دوستان در بالای کوه انسان احساس می کند به خدا نزدیکتر شده است. اسماعیل نیز از این اصل استفاده کرده می گوید؛ من در خانه نیز موقع نماز خواندن از سکوی آشپزخانه مان که کمی بلند تر از کف خانه است استفاده می کنم.

بعد از نماز کمی به آسمان خیره شدیم. گرچه تاریکی پرده ای بر روی اشیاء قابل رویت می کشد اما در مورد اجرام آسمانی بر عکس عمل می کند. در تاریکی شب با دیدن عوالم آسمان بیشتر به قدرت و عظمت آفریدگارمان پی می بریم.

ساعت دوازده شده بود. از آنجا به طرف قله آزنا طی مسیر نمودیم. چشم انداز شب گرمی از آزنا دیدنی است. بعد از تماشای منظره شب شهرمان، بصورت مایل به جاده ما بین "چلک" و "ساری دره" فرود آمدیم.

با استفاده از جاده اصلی ساعت 3 بامداد به گرمی رسیدیم. جهت رسیدن به خانه نیم ساعت نیز داخل شهر مسیر پیاده داشتیم. از همدیگر خداحافظی کرده با کوله باری از صفا و صمیمیت این گردش به خانه هایمان رفتیم.

امتیاز: نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درود بر فولادمردان سرزمین من آذربایجان
یاشاسین منیم گوزی ایلیم

این نظر توسط محمود بهشتی در تاریخ 1392/11/6 و 21:51 دقیقه ارسال شده است

ضمن خسته نباشید به همه همنوردان عزیزکه بطورشبانه روزبرافتخارات وپیشرفت هیئت تلاش مینمایند الخصوص جناب آقای علی محمد خلفی که این گزارش رابرای دوست داران طبعت بصورت زنده وجامع ارسال نموده تشکروقدردانی مینمایم

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
:: صعود رئیس وکارکنان اداره ورزش و جوانان شهرستان گرمی به آزنا درگرامیداشت هفته سلامت 1396+تصاویر ( تاریخ : دوشنبه 11 اردیبهشت 1396)
:: چندتصویر ازاولین برف پائیزی شهرستان گرمی ( تاریخ : پنجشنبه 13 آبان 1395)
:: غروب جالب و دیدنی از طبیعت و طوفان ساوالان درسیزدهمین روز زمستان ( تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394)
:: چهره زمستانی شهرستان کرمی درشانزدهمین روزاز پائیز 94 ( تاریخ : سه شنبه 17 آذر 1394)
:: واین هم یک برنامه پیاده روی دیگردرمورخه 94/09/11 ( تاریخ : پنجشنبه 12 آذر 1394)
:: تصاویر ازشهرستان گرمی دریک روز پاک پائیزی94/9/9 ( تاریخ : دوشنبه 09 آذر 1394)
:: آشنایی بامسیر دره نوردی از روستای قنبرلو ، تپه، شاوون سفلی، شاوون علیاوآبشارآلیله وبیعرق ( تاریخ : شنبه 07 آذر 1394)
:: به راستی که کوهنوردی فقط ورزش نیست، کوهنوردی یک روش زندگی است ( تاریخ : سه شنبه 12 خرداد 1394)
:: گرامیداشت سالروز ولادت امام حسین (ع) وروز پاسداربرنامه یکم خرداد94هیئت کوهنوردی شهرستان گرمی بود ( تاریخ : جمعه 01 خرداد 1394)
:: برنامه 25و26اردیبهشت هیئت کوهنوردی گرمی جنگل نوردی درقلعه رودخان فومن ( تاریخ : یکشنبه 27 اردیبهشت 1394)